Πίεση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ασκεί η Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων και Υγείας του Συμβουλίου της Ευρώπης και Βουλευτής Β’ Πειραιά  ΣΥ.ΡΙΖ.Α-ΠΣ, Νίνα Κασιμάτη, σχετικά με τα συνεχιζόμενα προβλήματα πρόσβασης στην τηλεκπαίδευση των μαθητών και των εκπαιδευτικών στα σχολεία της Β’ Πειραιά λόγω έλλειψης ηλεκτρονικών υπολογιστών και διαδικτύου, φέρνοντας στη Βουλή τις επιστολές του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Κορυδαλλού –  Αγ. Βαρβάρας και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας.

Η Βουλευτής Β’ Πειραιά κατέθεσε στις 10 Δεκεμβρίου Κοινοβουλευτική Αναφορά για αυτές τις καταγγελίες που επιβεβαιώνουν με τον πλέον οδυνηρό τρόπο την καταστρατήγηση του αναφαίρετου, συνταγματικού δικαιώματος ΟΛΩΝ των ΠΑΙΔΙΩΝ για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία, στη δημόσια εκπαίδευση, χωρίς οικονομικούς ή/και κοινωνικούς περιορισμούς οι οποίοι οδηγούν αναπόφευκτα στη διεύρυνση των ανισοτήτων.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέθεσε ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Α/βάθμιας Εκπαίδευσης Κορυδαλλού – Αγ. Βαρβάρας, μόνο ως εμπαιγμός μπορεί να θεωρηθεί η στάση του Υπουργείου, αφού στα δημοτικά σχολεία της Αγ. Βαρβάρας έχουν σταλεί ως τώρα μόνο 2 tablet για κάθε σχολείο ενώ, στα υπόλοιπα δημοτικά και νηπιαγωγεία Κορυδαλλού και Αγ. Βαρβάρας το Υπουργείο δεν έστειλε κανένα tablet!

Την ίδια στιγμή:

  • Από 515 μαθητές και μαθήτριες, το 14%, δεν έχουν ΚΑΜΙΑ δυνατότητα διαδικτυακής σύνδεσης με τη σχολική μονάδα, είτε λόγω έλλειψης οποιουδήποτε ψηφιακού μέσου ή γραμμής, είτε γιατί τα ψηφιακά μέσα της οικογένειας χρησιμοποιούνται από άλλο παιδί ή γονέα.
  • 892 παιδιά, το 24%, μπορούν να συνδεθούν μόνο από κινητό τηλέφωνο!

Δεδομένου ότι το Υπουργείο συνεχίζει να αρνείται συνάντηση με τα Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. και της Ο.Λ.Μ.Ε., από τη στιγμή που έκλεισαν τα σχολεία –  η Νίκη Κεραμέως ερωτάται τι έκανε 9 μήνες τώρα για α) την προετοιμασία των ψηφιακών υποδομών του Υ.ΠΑΙ.Θ., σε κεντρικό επίπεδο, ώστε να υποστηρίξουν και να διακινήσουν όλο αυτόν τον όγκο δεδομένων και συνδεδεμένων χρηστών, διασφαλίζοντας και τα προσωπικά τους δεδομένα, β) την ενίσχυση των ψηφιακών υποδομών, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, για να επαρκούν να υποστηρίξουν τους/τις εκπαιδευτικούς στη χρήση των ψηφιακών εργαλείων που καλούνται να αξιοποιήσουν, γ) την παροχή σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες του απαιτούμενου ατομικού εξοπλισμού, ώστε να εξασφαλιστεί η δυνατότητα συμμετοχής ΟΛΩΝ στη νέα μορφή «εκπαίδευσης», δ) την απαιτούμενη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της «ψηφιακής εκπαίδευσης» που καλούνται να εφαρμόσουν αλλά και την παραγωγή κατάλληλου, ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού προσαρμοσμένου για «τηλεκπαίδευση» και ε) τη διασφάλιση ότι η ψηφιακή πλατφόρμα έχει λειτουργίες κατάλληλες για την αξιοποίησή ψηφιακού, εκπαιδευτικού υλικού και την εφαρμογή διδακτικών πρακτικών που να προωθούν την ενεργητική μάθηση και την εμπλοκή των μαθητών και μαθητριών στην εκπαιδευτική́ διαδικασία, όπως προβλέπεται από́ όλες τις σύγχρονές μεθοδολογικές προσεγγίσεις;

Επίσης, βάσει της επιστολής του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας, η Νίνα Κασιμάτη καταγγέλλει την  εικόνα του σχολείου και οι δυσκολίες που έχουν προκύψει λόγω έλλειψης  κατάλληλου εξοπλισμού στους 358 μαθητές και τους 37 εκπαιδευτικούς. Από πέρσι, που το Υπουργείο ζήτησε την καταγραφή των αναγκών σε εξοπλισμό, δήλωσαν ενδιαφέρον πάνω από 200 οικογένειες μαθητών. Έκτοτε, καμία ενέργεια δεν ακολούθησε από πλευράς πολιτείας για την κάλυψη αυτών των αναγκών. Από τα στοιχεία του Συλλόγου προκύπτει πως, μέχρι σήμερα, δεν έχει δοθεί κανένα ηλεκτρονικό μέσο, από κρατικό φορέα, σε κανένα μαθητή. Επιβεβαιωμένα,

  • πάνω από 50 οικογένειες του σχολείου εξακολουθούν μέχρι σήμερα να μη διαθέτουν την κατάλληλη υποδομή για τη στήριξη της τηλεκπαίδευσης. 
  • πάνω από 50 παιδιά παρακολουθούν το μάθημα από το κινητό τηλέφωνο του γονέα τους καθώς και
  • 100 οικογένειες περίπου, με πάνω από ένα παιδιά, εξασφάλισαν, την τελευταία στιγμή, τα απαραίτητα μέσα για την συμμετοχή των παιδιών τους, δανειζόμενοι από συγγενείς και φίλους. Οι υπόλοιπες οικογένειες αναγκάστηκαν από το υστέρημα τους, καθώς πολλοί είναι άνεργοι ή σε αναστολή εργασίας, να αγοράσουν τελικά τον εξοπλισμό καταφεύγοντας μάλιστα συχνά, στον τραπεζικό δανεισμό εκδίδοντας πιστωτική κάρτα.  

Πλέον η τηλεκπαίδευση έχει μετατραπεί σε ατομική ευθύνη των οικογενειών των μαθητών καθώς και των εκπαιδευτικών αφού με κρατικά παρεχόμενα μέσα καλύπτεται το 0% των μαθητών και λιγότερο από το 10% των εκπαιδευτικών. Τα στοιχεία που δίνει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας διαψεύδουν τους ισχυρισμούς της Κυβέρνησης περί «ισότιμης εκπαίδευσης σε συνθήκες πανδημίας» και η Βουλευτής Β΄ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ Νίνα Κασιμάτη με την Αναφορά της στη Βουλή ζητά από το Υπουργείο Παιδείας να ενεργήσει άμεσα α) για την καταγραφή όλων των ελλείψεων σε τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς, β) να εξασφαλιστεί η κάλυψη με ευθύνη και δαπάνη του Κράτους, του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Να δοθούν δωρεάν tablet και Η/Υ, δωρεάν σύνδεση γρήγορου internet, να αναβαθμιστεί το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, γ) να μην καταγραφεί καμία απουσία μαθητή για το διάστημα που τα σχολεία είναι κλειστά και τέλος δ) να υπάρξει ειδική μέριμνα για δια ζώσης κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών που θα δημιουργηθούν (ενισχυτική διδασκαλία κ.λ.π.).

Πηγή: e-peiraias.gr